Kişisel antidepresanım olur kendileri. Beni dipteyken daha da dibe çekip oradan yukarıya çıkmamı sağlayan bir çeşit anafor.
Los santos sokaklarında kaybolmak, CJ'in bisiklet sürerek sikik 9mm silahla başlayan, piyasanın amına koyup en tepeye çıkmasının hikayesini yaşamak bana iyi geliyor. Kesinlikle yatırım tavsiyesi değil tabii.
Zaten video oyunlarla aram yoktur, olmasını da istemem ama nostaljik etkisi sebebiyle gta san anderas'ı şimdiye kadar 7-8 defa baştan sona bitirmiş olabilirim. Dediğim gibi zor zamanlarda
escapism ihtiyacımı bununla sınırlamaya çalışıyorum açıkçası. Bazı dönemler bundan başka çaren kalmıyor. Aküyü sonuna kadar boşaltmak istiyorsun ister istemez.
Bir keresinde berbat bir dönemimde 1 hafta boyunca bu oyunu oynamış ve oyunda yapılabilecek her şeyi yapmıştım. %100 bitirmiştim oyunu. Oyunu bilenler bilir oyunu %100 bitirmek dünyanın en aptalca şeyi olabilir. Tüm görevler, yan görevler bitti, alınacak tüm binalar ve iş yerleri alındı bunların yanı sıra İnternetten haritasını bulup tüm haritaya yayılmış at nallarını, istiridye kabuklarını bile toplamış ve gerçekten o oyun ilerlemesi kısmında %100 yazısını görmüştüm. Bittiğinde hayatımı sıfırlamışım gibi hissetmiştim. Tuhaf ve bir o kadar da yıkık bir deneyimdi.
Benim antidepresanım olmasının yanı sıra gerçekten çok iyi kurgulanmış bir oyun bence. Teknik altyapı açısından özellikle oyun sektörünün geldiği noktayı düşünürsek çok boktan bir oyun olabilir ama senaryosuyla ve ana karakterin yaptığı yolculukla birlikte düşünüldüğünde muhteşem bir serüven gerçekten.
Oyunda yapılan hemen her şey bir şeye hizmet ediyor ve özellikle ana görevler kurgusal olarak güzel bir izlek oluşturuyor.
Rockstar günün birinde bu defa daha stratejik bir
RPG merkezli bir biçimde bu oyunu yeniden yapmaya kalkarsa hiç acımaz bir bir haftamı daha gömerim bence.
Zaten sıfırdan, hatta en dipten başlayıp en tepeye tırmanılan hikayeler ve "intikam" teması insanlık tarihinde her zaman en çok sevilen, en çok tutulan, en çok ilgi çeken konu.
(bkz: Monte Kristo Kontu) (bkz: Assassin's Creed II)
Oyun dünyası bu temanın cazibesini çok kullanmıştır şimdiye kadar.
GTAsa bu konuda 1-0 önde başlıyor doğrusu. Ama bu klişe gaz senaryoyu çok güzel işliyor. Ayrıca oyundaki ultra devasa haritanın tamamını son derece ince bir işçilikle senaryoya yedirip kullandırabilmesi inanılmaz.
Tabii yeni nesil oyunlar artık bunların tillahını yapıyordur elbette ama ben maalesef 2005'ten yazıyorum bunları maruz görülsün.
Bu akşam yaklaşık 5 saattir aralıksız oynadım yine. En son 2019 yılında oynamışım. İyi mi geldi emin değilim. Sonuçlarına sonra bakacağız. Ama kişisel olarak benim hayatımda ilginç bir yerde duruyor bu oyun.
Oyunun senaryosunda CJ'in abisini hapisten kurtardığı ve o içerdeyken yaptığı tüm her şeyi bir çırpıda anlattığı sahne gerçekten bir oyuncu olarak sizi de iyi hissettiriyor. Aynen evet bunları yaptık diyorsunuz :)
Oyunun hikayesini hiç bilmeyen pek yoktur sanırım ama bu konuda hazırlanmış çok hoş bir derleme videosu var.
Onu bırakıyorum aşağıya. Metin yazarı her kimse ellerinden öpüyorum çok güzel bir derleme olmuş. O kadar oynamış olmama ve hikayeyi bilmeme rağmen izlerken yine de insana vay anasını dedirtiyor.
Oyunun hikayesi